Lenkkeilyn aloittaminen tauon jälkeen

11 huhtikuuta 2017
treeni

Lenkkeily on aina ollut mulle se ykköstapa harrastaa liikuntaa, tykkään kuunnella musiikkia ja samalla nauttia raikkaasta ilmasta ja vaihtuvista maisemista. Talvisin se ei tosin kiinnosta yhtään kun ulkona on paljon pakkasta ja tiet niin jäässä että joutuu jatkuvasti pelkäämään liukastumista. Joten tänäkin vuonna pidin lenkkeilystä vähän taukoa ja sen sijaan sisällä joogasin ja tein lihaskuntoliikkeitä Fitverstaan Home Training Consept-ohjelmapaketin ohjeiden mukaan. 

Nimittäin tunnen itseni ja tiedän että heti kun aurinko paistaa ja lumet edes vähän sulavat lähden ulos taas tosi mielelläni, joten maailma ei kaadu vaikka talvella olisi parin kuukauden pätkä kun ottaisi lenkkeilyn suhteen rennommin. Ja voi miten ihanalta onkin nyt tuntunut juoksennella kuivalla asfaltilla hyvän musiikin tahdissa. (Tosin pihalla alkoi äsken sataa lunta...)
Mun kokemuksen mukaan kunto lähtee nousemaan pitemmänkin tauon jälkeen aika nopeasti ja ainakin mua motivoi hurjasti se kun oma kehitys näkyy niin selvästi. Tällä hetkellä pyrin siihen, että teen neljä lenkkiä ja 3 lihaskuntotreeniä viikossa siten että viikkoon tulee vähintään yksi lepopäivä. Syön Fitverstaan suunnitelmaa silmällä pitäen mutta yritän olla siitä sen kummemmin stressaamatta, lähinnä se toimii muistutuksena syödä säännöllisemmin.

pullo

Lenkille lähden omaa fiilistäni kuunnellen ja valitsen matkan pituuden, musiikin ja reitin sen mukaan. Yleensä kävelen tai juoksen tunnin verran mutta tykkään myös sauvakävelystä ja päämäärättömästä vaeltelusta metsässä. Viime aikoina on ollut vähän ikävä salille ryhmäliikuntatunneille, mutta salille jossa ennen kävin on nyt muuton jälkeen liian pitkä matka eikä tässä lähellä ole kivaa salia jossa haluaisin käydä, joten se varmaan jää nyt vaan haaveeksi. 

Musiikki on mulle iso osa liikuntaa, mulla on kaksi itse tehtyä Spotify-listaa, joista toinen on tarkoitettu juoksulenkeille antamaan lisäpotkua ja toinen metsäkävelyille tuomaan positiivista energiaa ja rentoa fiilistä. Kumpaakaan niistä en saa kuunnella kuin urheillessa etten kovin äkkiä niihin kyllästyisi. Päivitän myös treenivaatteeni uusiin säännöllisesti, sillä uudet vaatteet ja välineet motivoi mua liikkumaan. Tällä hetkellä odotan uusien Niken juoksukenkien saapumista postiin! Niinkuin kuvistakin voi päätellä niin pinkki on mun lempi väri myös treenikamoissa, sillä se antaa mulle lisää energiaa. Kiinnostaisiko teitä postaus jossa esittelen niitä tarkemmin?

Mä oon niin tosi iloinen siitä, että oon oikeasti löytänyt sellaisen liikunnan ilon ja tasapainon, sillä niin pitkään se oli sellaista väkisin vääntämistä syömishäiriön jäljiltä. Riittävällä ravintorikkaalla ruualla, mieleisellä liikunnalla ja itseään rakastamalla vaan pääsee niin paljon pidemmälle kuin kitudieteillä ja itsensä piiskaamisella! :) Tälläisiä mietteitä tänään, kiinnostaisiko teitä lukea hyvinvointiaiheista jatkossakin? Aurinkoista tiistaipäivää toivottaa Kristiina! 

4 kommenttia

  1. Oi miten kiva postaus! Mä ainakin lukisin mielelläni jatkossakin tälläisiä lisää. Ois muutenkin kiva kuulla lisää siitä, miten oot löytäny liikunnan ilon syömishäiriön jälkeen.
    Hyvää kevättä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti, kiva kuulla että tykkäsit! Samoin sinulle! :)

      Poista
  2. Liikunta, ruoka ja hyvinvointi postauksia lisää! (:

    VastaaPoista
  3. Eikö se ole vähän tuhlausta päivittää turhaan ympäristöä kuormittaen noita treenivaatteita esimerkiksi usein?

    VastaaPoista

Sisällön tarjoaa Blogger.