Me muutetaan omakotitaloon

26 huhtikuuta 2016

Kun edellistä postausta kirjoittaessani ajattelin itsekseni että kylläpäs mulla on kiire ja kaikenlaista meneillään, en olisi ikinä voinut kuvitellakaan millainen pommi tämän kaiken päälle vielä pudotetaan! :-D Viikko sitten lauantaina poikaystävä soitti mulle ja kertoi löytäneensä meille täydellisen omakotitalon Jepualta, jota käytiinkin sitten heti maanantaina katsomassa. Ihastuttiin siihen ensisilmäyksellä, saatiin laina ja me muutetaan uuteen kotiin toukokuun lopussa. Tonilla on vakituinen työpaikka Jepualla, pienellä paikkakunnalla lähellä Alahärmää ja työmatkaa hänelle kertyy täältä Seinäjoelta melkein puolitoistatuntia per suunta mikä on kyllä liikaa. On siis ollut kokoajan tiedossa, ettei ole järkevää tänne Seinäjoelle loppuelämäksi jäädä, varsinkaan kun kumpikaan meistä ei ole täällä enää viihtynyt. Seinäjoella ollaan nyt pari vuotta asuttu mun koulun takia, mutta kun kohta valmistun ei minuakaan sido tänne enää mikään.

Kuvat WeheartIt.
Mä olen itse kotoisin Alahärmästä, isosta omakotitalosta peltojen keskeltä ja siksi tottunut siihen että ympärilläni on paljon tilaa. Haaveilin aina kaupunkiin muutosta, mutta kun toiveeni toteutui, hyvin pian tajusin kaipaavani enemmän sitä omaa tilaa ja rauhaa kuin lähellä olevia palveluita ja muita kaupungissa asumisen etuja. Täällä rivitalossa meidän molemmat seinänaapurit pitävät bileitä harva se ilta ja jalkakäytäväkin on ihan meidän ikkunan alla, tämä ihmispaljous ja meteli ei vaan ole yhtään meitä varten. 
Vaikka ollaan tuosta omakotitalosta puhuttu, niin tulihan tämä ihan puskista, ei me todellakaan tälle kesälle mitään muuttoa oltu suunniteltu. Itsekin olen vaan kokoajan keskittynyt tuohon koulunkäyntiin ja nopeasti lähestyviin valmistujaisjuhliin. Tuo meille täydellinen talo ilmestyi kuin tyhjästä ja vaikka tämä kaikki tuli hirmu äkkiä olisi typerää jättää tälläinen tilaisuus käyttämättä. 

Meidän uusi koti on 60-luvulla rakennettu kaksikerroksinen tiilitalo, neliöitä on 150 eli aika paljon enemmän kuin tämä 45 täällä rivitalokaksiossa. Piha on myös iso, paljon kukkaistutuksia ja pari omenapuuta.  Odotan niin innolla aurinkoisia kesäpäiviä ja puutarhahommia! Autotallirakennuksessa riittää myös tilaa, mikä on tietysti Se Juttu autoasentajapoikaystävälle. Talo on ikäänsä nähden hyvässä kunnossa, selvitään pienellä pintaremontilla. Olen aina haaveillut omasta työhuoneesta jossa saisin rauhassa kirjoittaa, maalata ja soittaa pianoa, tuossa uudessa asunnossa pääsen haaveeni vihdoin toteuttamaan! Mä oon lapsesta asti halunnut asua omakotitalossa "sitten isona", mutta en olisi ikinä uskonut että mulla olisi siihen yhtäkkiä mahdollisuus jo parikymppisenä!

Mä valmistun tosiaan merkonomiksi toukokuun lopussa eikä mulla ole aavistustakaan mitä sen jälkeen, hain kyllä yhteishaussa jatko-opintoihin mutta ne ovat nyt kaikki ihan  liian kaukana kun muutetaankin pois Seinäjoelta. Töitä pitäisi varmaan etsiä jos vaan terveys sen sallii. Mun ihan koko elämä muuttuu tämän muuton myötä, mutta olen varma että tämä hyppy tuntemattomaan tulee kuitenkin loppujen lopuksi juuri oikeaan aikaan ja kaikki menee niinkuin on tarkoitettu. Positiivista jännitystä on todellakin ilmassa enkä meinaa millään malttaa odottaa meidän ihan oman kodin avaimia. Oletteko näistä uutisista yhtä yllättyineitä kuin minäkin? Muuttoterveisin, Kristiina. 

18 kommenttia :

  1. Eikää aivan ihana juttu <3 Hei laitahan kuvia sit kun on muuttoprojekti valmiina!

    VastaaPoista
  2. ei kyllä yllätä, mutta ihanaa! koko ajan toitotetaan sitä, miten vuokralla asuminen on pidemmän päälle tosi kallista, ja oman kodin osto tulee kaikkien mukaan halvemmaksi; varmaan ehkä aika lähellä kustannukset lopulta toisiaan, mutta kuulostaa tosi hyvältä tuo teidän uusi tuleva koti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Joo tottahan se on että vuokrarahat menevät tavallaan hukkaan mutta asuntolainan lyhentämisessä rahat tulevat omaksi hyväksi jos yhtään ymmärrät mitä ajan takaa! :D Eivätkä ne asuinkustannukset välttämättä hirveästi loppujen lopuksi eroa toisistaan. :)

      Poista
  3. oijjj :3 onpa mukaisa kuulla! onnittelut jo nyt, tässä vaiheessa! ♥

    VastaaPoista
  4. Voi kun kuulostaa ihanalta!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Joo mä olen ainakin tosi innoissani! :)

      Poista
  5. Vautsi, kuulostaa ihanalta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sitä se varmasti tulee olemaan kun vaan tästä muuttohässäkästä selvitään! :)

      Poista
  6. Vau, tosi siistiä! Ihan hurjan paljon onnea <3


    ♥ Vilhelmiina Lyydia
    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. Ihanaa kuulla näin hyviä uutisia! Olenkin sun blogeja seuraillut jo vaikka ja kuinka kauan, ja hymy tuli huulille kun luin tämän! Niin paljon tsemppihaleja, toivotan sulle kaikkea hyvää. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti ja ihanaa kuulla että olet blogini parissa viihtynyt jo pitkään! Samoin sulle! :)

      Poista
  8. Apua, rupes itkettää kun tulin niin onnelliseks sun puolesta! :D Ihanaa, onnea uuteen kotiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah voi sua ihana! :D Kiitos hirmuisesti! :)

      Poista

Made With Love By The Dutch Lady Designs